CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, September 14, 2008

GOT IT!

Petang semalam, around 2 o'clock aku call JPN Negeri Johor. Dorang kata IC Sementara dah sampai. So, aku bergegas ke sana untuk dapatkan IC Sementara bagi urusan pengambilan lesen pulak...lunch hour ni baru nak pegi JPJ. Dah call JPJ Negeri Johor, katanya kaunter buka tengahari Jumaat tapi hanya untuk urusan renew roadtax dan lesen aje. Thank God...Apa lagi?Petang ni ada Majlis Berbuka Puasa DAtuk KP bersama Warga Wilayah Selatan. Nama aku ade dalam list jemputan, tapi aku 50-50 nak pegi. Malas sesangat...lagipun aturcara sampai pukul 10 malam (yang belum tentu habis sharp 10 malam), pehtu aku kena balik Pasir Gudang sorang-sorang diri.Yang sebenar-benarnya aku malas nak join sebab mangkuk hayun N32 kat opis aku nih carik pasal ngan aku. Bahalol betol la! Tu yang aku rasa cam nak sabo jer majlis nih, biarkan dia wat sumenye sorang2...diakan superwoman, sume leh wat sendirik...Dah la tadi menjeling aku yang tak bersalah ni...lau tak pueh ati cakap la ngan aku. Dok jeling-jeling camtu aku tak paham! Hik... So, hingga pukul 10.41am ni, masih belum leh nak decide lagi sama ada nak join atau tak...see 1st la..hehe...

12.00 noon
A ku bergegas ke JPJ Taman Daya. Arrived at 1225pm. Sampai turn aku, aku hulur semua borang, salinan ic, duit RM20 ngan gambo sekeping. Unfortunately, orang kat kaunter tu kata nama aku blacklist! AKU BLACKLIST? OMG! Ape lak yang aku da buat? Mana aku pernah kena tahan ngan JPJ...Aku mintak dia check, tapi dia kata dia takleh check kat situ, kena pegi kaunter lain...Ok la, aku pon tanya kat mana...dia pun cerita la cemana nak ke kaunter tu. Aku baru nak gerak, dia sambung lagi "Tapi dik, kaunter tu bukak pukul 3...Lambat lagi"...huk..pukul 3? Aku da la ada briefing ngan dak boss kol 3, nak tunggu kaunter bukak pon pukul 3 jugak..

Adussss!..

Ah!Tak payah la..lesen can wait...Lau aku da kena maki ngan dak boss, saja jek..hik..Jadi, aku ucapkan "TERIMA KASIH" pada orang kat kaunter tu dan berlalu pergi dari JPJ...
Susahnye laaa...Malas dah aku nak fikir...Enuff said!!

4.43pm
Sesungguhnya aku amat le hangin ngan N32 aku nih..maka dengan ini aku decided takmao hadir majlis tuh. Macam2 la jadik dari tengahari tadi sampai le petang ni, kira2 5 minit sebelum aku buat decision nih.
Lega...

Ape lagi tunggu? Balik le..hehe

0 comments: